lördag 3 oktober 2009

Bloggparty bidrag nr. 3 och 4.

Ja här kommer bidrag nr. 3 och 4 till bloggpartyt som tar avslutas imorgon (så än finns det lite tid kvar..). Den första är till essmos utmaning som var ett lifta en jättefin LO av henne. Jag tog främst fasta på upplägget med att ha tre olika mönstrade papper bakomfotot som liksom gick i en trappa neråt (flumflum) men även blommor i en klump i hörnet av fotot för att rama in det (vilket jag valde att centrera till mitten såsom essmo gjort).

Bidrag nr. 4 blev till Carolas utmaning där man skulle inspireras av en bild.

Jag tyckte bilden på blommorna kändes vintrig (nästan lite julkänsla över de) så därför gjorde jag en LO med foton från i vintras. Den gråa stenen som blommorna ligger på blev det blåa i min LO och så matchade jag med rött som blommorna i bilden. Nu blir det lite flumigt här men jag inpirerades även att placera huvuddekorationen (fåglarna) liksom ovanför fotona eftersom blommorna på bilden lite ovanpå något... ja jag sa ju att det var en flumig tanke..:)

Ska se om jag kan scrappa lite idag *längtar efter det* men det är så mycket just nu med jobb och mer än heltidsplugg att jag typ inte orkar något här hemma. gick och la mig 21.50 igår..:)

3 kommentarer:

UlrikaT sa...

Vilka snygga LOer!
Fint med den blandningen av olika blommor på den första.
Stilig vinter-LO du har gjort, jag gillar att du har fått till att använda så många bilder.

Karin sa...

Vilka härliga layotuer!
gillar liften av min Lo, himla skojig titel! =)
Ha det fint !
kram K.

Carola sa...

Mycket läckert!! Kom in i min blogg så ska du få se vad jag har till dig.

Kram och tack för att du var med på min utmaning.