måndag 24 november 2008

magsjuka....blä

Ja så kul har vi här hemma, dottern blev magsjuk natten mellan lördag och söndag, trodde ett tag att jag skulle få det där också på natten men har klarat mig än så länge. men det är så synd om henne, i natt när hon kräktes sa hon "vafö bli de såhä?" Men hon är så duktig och bråkar inte när jag säger att hon bara får äta lite åt gången och så... igår lyckades jag (och min underbara mamma) tvätta åtta maskiner med kräktvätt och idag blir det väl ett par stycken. ska se om jag kanske kan få lite gjort på städfront i allmänhet också nu när det är så att man ändå måste vara hemma. skulle ju åkt till Ullared idag men det får vänta *bitter*:) Kanske kan scrappa lite tillsammans med dottern om hon orkar det, är ju så mysigt att sitta där ihop. Vill också säga TACK MAMMA!! inte för att hon läser här men iaf. världens underbaraste som alltid ställer upp, blir jag hälften så bra som hon kommer min dotter ha en grym mamma...:)

Här är iaf. en LO så ni inte bara får läsa om mitt tråk här på hemma fronten. Den är gjord efter en utmaning på scrapaddicted, http://scrapaddicted.blogg.se/ det var en skiss plus att man skulle ha kläd chipboard och något rosa. Det är faktiskt passande nog min lilla mamma på bilden, visst var hon söt..:)

Nu blir det väl att titta på Lotta på bråkmakaregatan med tjejen för kanske tionde gången sen i söndagsmorse..:)

2 kommentarer:

Emma sa...

Åh, en sådan fantastisk LO på mamma som liten!!! Jag önskar jag hade scanner så jag kunde låna ihop lite äldre foton att kopiera och scrappa, det skulle vara så kul. Nå, det går ju att fixa hos nån annan, men då blir det genast ett sånt stoooort projekt för mig *skratt*

Tråkigt med magsjuka! Hoppas tösen blir frisk fort - och att du slipper den helt. Det är ju ingen hit med busiga barn då man själv är däckad...

Apropå att scrappa om sjukhus å så, så minns jag en helt fantastisk LO du gjorde som hette "Nyopererad"(tror jag...?). Den var så stark, mycket för att jag känner igen mig.

Anonym sa...

Stämpelbodens GT- DT var här å spanade!
Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...
http://stampelbodens.blogg.se/
Kram Anneli

Pssst Vi har släppt nya stämplar också, kom å kolla!